Strona internetowa dla restauracji jest wizytówką każdej szanującej się firmy, działającej w tego typu branży. Projektowanie tego typu stron rządzi się swoimi zasadami i by przyciągała ona klientów oraz zarabiała na siebie, musi spełniać kilka zasadniczych wymogów.

Wygląd strony internetowej restauracji

 

Kolorystyka, układ i czcionka strony restauracyjnej powinny być wykonane w duchu i klimacie restauracji. Wszystko powinno być estetyczne i klient powinien już za pierwszym spojrzeniem dokładnie wiedzieć czego się spodziewać po danym lokalu. Konieczne jest tu podanie takich informacji jak adres, numer telefonu, a także menu, promocje czy sposób w jaki realizowane są dostawy. Projektanci stron internetowych nie zalecają stosowania zbyt dużej ilości podstron czy niepotrzebnych grafik, gdyż takie nagromadzenie elementów jedynie utrudnia klientowi znalezienie konkretnych informacji. W stronach dotyczących restauracji najważniejsze jest menu. Powinno być ono wyraźne, nieduże, ale też nie za małe. Nie zaleca się ładowania zbyt dużych plików PDF.

Kontakt z klientami, referencje, zdjęcia

 

Bardzo ważną sprawą jest przede wszystkim słuchanie klientów. Świetnym pomysłem jest wprowadzenie na stronie formularza kontaktowego, w którym klient może wypowiedzieć się na temat tego co mu się podoba lub nie w danym lokalu. Zaleca się stosowanie programu UpMenu, który daje dostęp do zarządzania opiniami klientów. Referencje klientów to bardzo dobra forma reklamy restauracji. Ale to nie wszystko. Warto jest również zapewnić kontakt z Facebookiem czy innymi portalami społecznościowymi. Konieczne jest również wstawianie zdjęć zarówno wnętrza restauracji, jak i potraw z menu, a to dlatego, że wiele osób korzystających ze stron internetowych najczęściej kieruje się wrażeniami wzrokowymi. Zdjęcia oczywiście powinny być jak najlepszej jakości. Elementem bardzo ważnym jest również możliwość edycji strony. Znacznie to ułatwia system zarządzania treścią – CMS – który regularnie przeprowadza wszelkie aktualizacje.

 

Wygląd strony internetowej na komórce

 

Obecnie bardzo ważne jest to, by strona internetowa wyglądała również dobrze na urządzeniach mobilnych. Tak więc strona powinna być czytelna oraz funkcjonalna także na smartfonach czy tabletach. Responsywność witryny to także bardzo ważna cecha. Jest ona odpowiedzialna za łatwą nawigację na komórce oraz dostęp do menu, niezależnie od wielkości ekranu, na którym przegląda się Internet. Jeżeli tego typu warunki nie są spełnione, klient często decyduje się opuścić daną stronę.

Zaprojektowana według omówionych powyżej zasad strona internetowa restauracji nie dość, że będzie stroną bardzo estetyczną, ale na dodatek z pewnością przyciągnie klientów i sprawi, że praktycznie sama na siebie zarobi.