Każdy szanujący się przedsiębiorca powinien posiadać wizytówkę swojej firmy. Ta sama zasada dotyczy właścicieli lokali gastronomicznych. Może stać się ona doskonałą reklamą każdej, nawet małej, restauracji.
Podstawowa wiedza
Stworzenie efektownej wizytówki wymaga posiadania odrobiny doświadczenia. Z tego powody osoby, które nie bardzo orientują się w zagadnieniach z dziedziny grafiki i projektowania – powinny skorzystać z usług profesjonalnego grafika. Jednak nawet zlecając wykonanie wizytówek zewnętrznej firmie, warto się orientować, co powinny one zawierać. Podpisanie umowy z reguły jest poprzedzone jedynie wymianie zdawkowych informacji, a co więcej – nie zawsze istnieje możliwość zweryfikowania umiejętności i doświadczenia firmy czy pojedynczego fachowca, z którym zostanie nawiązana współpraca.
Minimum informacji
Nawet najbardziej skromne wizytówki wymagają umieszczenia na niej podstawowych danych restauracji. Należą do nich:
- nazwa lokalu,
- adres, pod którym się mieści,
- numer telefonu i faxu,
- adres e-mail,
- adres strony internetowej, jeśli lokal takową posiada.
- i najważniejsze: logo.
Oczywiście można pójść o krok dalej; wizytówki dla restauracji często posiadają także chwytliwe hasła reklamowe lub informacje o możliwości telefonicznej rezerwacji miejsca. Jeśli lokal świadczy usługi z zakresu organizacji imprez okolicznościowych, takich jak na przykład wesela, urodziny czy przyjęcia komunijne – również warto to zaznaczyć.
Cechy efektownej wizytówki
Przede wszystkim wizytówka powinna być przejrzysta. Informacje zawarte drobnym druczkiem lub nieodpowiednią czcionką czy słabo widocznym kolorem mogą umknąć uwadze potencjalnego klienta. Ponadto warto zwrócić uwagę na na dobór barw wydruku – dobrze, gdy odpowiada on barwom używanym w restauracji (np. w wypadku lokalu o granatowo-białym wystroju wnętrza można zainwestować w wizytówkę o podobnej kolorystyce). Dużą rolę odgrywa także jakość papieru; wizytówki niskiej jakości nie sprawiają dobrego wrażenia. Co więcej, nie są trwałe i mogą szybko ulec zniszczeniu.
Na wizytówkach nie wato oszczędzać. To one świadczą o całokształcie usług świadczonych w lokalu, dlatego powinny być estetyczne, przejrzyste i atrakcyjne wizualnie.