Zadaniem ulotki reklamowej jest przede wszystkim dotarcie do świadomości możliwie jak największej ilości osób, a jednocześnie zainteresowanie ich ofertą przedstawioną w treści. Ma to szczególne znaczenie w przypadku restauracji, ponieważ rynek gastronomiczny jest obecnie bardzo konkurencyjny. Promujące lokal ulotki powinny z tego powodu wyróżniać się projektem, który znacząco zwiększy ich skuteczność.
Informacje przedstawione na ulotce
Ulotki dla restauracji muszą zawierać zestaw podstawowych informacji na jej temat, takich jak aktualny adres, telefon, e-mail czy strona www. Jeżeli za pomocą ulotek promowany ma być nowo otwarty lokal, warto zamieścić na nich także mapę dojazdową ze wskazówkami na temat położenia obiektu. Nie wolno zapominać o przedstawieniu w treści czytelnych i wiarygodnych informacji pozytywnie przedstawiających firmę, które zachęcą potencjalnych gości do skorzystania z oferty restauracji. W tym celu należy wykorzystać tzw. język korzyści i zamieścić na ulotce atrakcyjne dla przyszłych klientów konkrety. Miejsce na treść jest ograniczone, dlatego warto skupić się na najsilniejszych stronach lokalu.
Pozycje z menu i kody rabatowe
Jeżeli oferta restauracji obejmuje dostawę na wynos, warto umieścić na ulotce menu. Dobrym pomysłem jest również uwzględnienie opisów potraw, jeżeli nie można zamówić ich nigdzie indziej w okolicy lub posiadają wyjątkowo atrakcyjną cenę. Standardowa ulotka nie dysponuje zbyt dużą ilością miejsca, lepiej wybrać z całego menu tylko najlepsze pozycje. Nie wolno też zapomnieć o zamieszczeniu kodu rabatowego, zaproponowaniu gwarancji zniżki lub uwzględnieniu innej promocji. W ten sposób ulotka z automatu staje się cenniejsza, a możliwość tańszego zamówienia posiłku skutecznie powstrzymuje klientów przed wyrzuceniem jej do kosza. Warto również zasygnalizować ograniczony czas oferty.
Profesjonalny projekt i wysoka jakość
Bardzo często opłacalnym rozwiązaniem jest zamówienie projektu ulotki w specjalistycznej agencji reklamowej. Doświadczeni pracownicy zawsze są na bieżąco z aktualnymi trendami w tworzeniu materiałów promocyjnych, a także dysponują odpowiednią wiedzą na temat reklamy. Dzięki temu są w stanie zaprojektować ulotki dla restauracji, które będą w stanie wyróżnić lokal na tle konkurencji oraz przedstawić jasny i czytelny przekaz. Po przygotowaniu projektu i przejściu do etapu produkcji, warto zwrócić uwagę na gramaturę papieru. Za pomocą grubszych arkuszy uzyskać można bardziej ekskluzywny wygląd ulotek, który podkreśli profesjonalizm restauracji.