Pomysł na dobrą kartę menu

Gastronomia to w ostatnich latach bardzo popularny temat w naszym kraju. We wszystkich miastach w każdego miesiąca powstaje wiele nowych restauracji oraz punktów gastronomicznych z bardzo różnorodną ofertą. Polacy zaczęli zwracać uwagę na jakość jedzenia oraz otworzyli się na nowe smaki z różnych zakątków świata. W związku z tak dużą konkurencją właściciele firm prześcigają się w różnego rodzaju pomysłach, ciekawych wystrojach restauracji oraz ciekawych daniach. Trzeba mieć jednak świadomość, że poza dobrym jedzeniem kluczową rolę odgrywa marketing oraz dbanie o szczegóły.

Jednym z podstawowych zadań z jakim musi zmierzyć się właściciel restauracji jest zbudowanie wizerunku marki. Dzięki rozpoznawalności każda restauracja zyska wielu fanów, a co za tym idzie odniesie sukces. Należy mieć świadomość, że na ocenę wpływa nie tylko smak dań, ale również inne małe elementy. Jednym z nich jest wygląd karty menu. W pierwszej kolejności klient nie próbuje dań, a podejmuje decyzje o ich wyborze i o tym czy zostać w danym miejscu. To główny powód dla którego karta menu powinna być zaprojektowana perfekcyjnie (https://www.drukomat.pl/menu-karty).

Co powinno charakteryzować karty menu:

  •         Spójność z wizerunkiem firmy – karta menu powinna być zaprojektowana w kolorystyce zgodnej z tą, która znajduje się w logo firmy lub w całej restauracji. Dodatkowo warto wykorzystać grafiki, które kojarzą się tylko z naszą marką
  •         Funkcjonalność – karta menu musi być wykonana w taki sposób, aby można było ją w łatwy sposób wyczyścić i zadbać o jej dobry i schludny wygląd
  •         Przejrzystość – zbyt duża ilość tekstu nie wpłynie pozytywnie na opinię klienta. Ważne, aby wybrać tylko najważniejsze informacje, dobrze dobrać zdjęcia i grafiki oraz zadbać o przejrzysty układ w całej karcie menu
  •         Wykorzystanie jako nośnik reklamy – karty menu to doskonałe miejsce na umieszczenie danych kontaktowych restauracji oraz informacji jak można znaleźć nas w mediach społecznościowych
  •         Ciekawe zdjęcia – nic nie działa na klienta tak jak dobrze przygotowane fotografie dań. Jeżeli są one wykonane w ciekawy sposób, na pewno zachęcą każdego klienta do złożenia zamówienia. Dodatkowo ułatwią wybór odpowiedniego dania, a co za tym idzie pomogą w idealnym zaspokojeniu potrzeb klienta wpływając na pozytywną ocenę restauracji

Już dawno z mody wyszły obszerne karty menu oprawione w skórzaną, najczęściej zabrudzoną od jedzenia oprawę. Możliwości jakie daje nam druk kart menu pozwala na przygotowanie naprawdę ciekawego projektu, który zachęci klienta do zamówienia, a jednocześnie będzie świetnym nośnikiem reklamy. Warto zainwestować środki w dobrze przygotowane karty menu, ponieważ jest to swojego rodzaju wizytówka, z którą w pierwszej kolejności zapoznaje się klient. A jak wiadomo liczy się dobre pierwsze wrażenie.