Podobnie jak w przypadku innych form działalności, sukces na rynku gastronomicznym w dużym stopniu zależy od umiejętności dostosowania oferty do potrzeb klientów. Preferencje konsumentów mogą ulegać znaczącym modyfikacjom na przestrzeni stosunkowo krótkiego okresu czasu, jednak pewne wartości pozostają niezmienne. Aby na bieżąco pozyskiwać nowych gości restauracji oraz utrzymywać zainteresowanie stałych bywalców, trzeba stale monitorować oraz analizować ich potrzeby. Najprostszym na to sposobem jest zorganizowanie odpowiedniej oferty okolicznościowej, a także zadbanie o obecność właściwych materiałów promocyjnych w lokalu.

Organizacja wesela w restauracji

 

Doskonała kuchnia oraz estetyczne wnętrza sprawiają, że elegancka i zadbana restauracja jest idealnym miejscem na zorganizowanie wesela. W zależności od rozmiarów lokalu, uroczystość przeprowadzić można zarówno w skromnej i gustownej sali restauracyjnej, jak i urządzonej ze smakiem sali bankietowej z wyjściem na taras. W każdym przypadku znaczenie ma zarówno oprawa kulinarna przyjęcia, jak i odpowiednie przygotowanie wnętrz. Dobrym rozwiązaniem są firmowe bileciki prezentowe z dedykacją, którymi ozdobić można butelki z alkoholem lub inny podarunek dla nowożeńców od właściciela lokalu.

 

bileciki prezentowe jako ozdoba przyjęcia weselnego

 

Imprezy firmowe w restauracji

 

Zorganizowanie imprezy firmowej przez restaurację może być doskonałą okazją do umocnienia jej pozycji na rynku. Dotyczy to zarówno uroczystych kolacji dla pracowników oraz większych imprez integracyjnych, jak i niezobowiązujących spotkań bankietowych po pracy. Ponownie idealną okazję na wypromowanie marki stwarzają spersonalizowane bileciki prezentowe. Rozesłanie ich do wszystkich uczestników imprezy firmowej jest doskonałym sposobem na reklamę. Można je również dołączyć do menu, zamawianych przez regularnych klientów dań cateringowych czy firmowych deserów reklamowanych przez restaurację.

 

Prezenty dla klientów

 

Najbardziej praktycznym prezentem dla stałych klientów restauracji jest karta upominkowa. Może ona pozwalać na uzyskanie zniżek, rezerwację stolika w dowolnym terminie lub wybór dań ze specjalnego menu. Warto zadbać także o różne podarunki okolicznościowe, na przykład z okazji świąt. Do życzeń przesyłanych klientom dołączyć można bileciki prezentowe, a na nich zamieścić kupon rabatowy zachęcający do odwiedzenia restauracji w okresie świątecznym. Upominki wręczać można także przy zakupie określonych dań z karty, na przykład w formie firmowych przekąsek i gadżetów.

 

Promocja restauracji

 

Obecnie rynek gastronomiczny nasycony jest produktami nierzadko niemal identycznymi pod względem formy. Poszczególne marki muszą konkurować ze sobą nie tylko za pomocą interesującej oferty oraz korzystnych cen, ale także unikalnej wartości dodanej. W przypadku restauracji powinny być to rozwiązania, które pozytywnie wyróżnią lokal na tle innych tego typu obiektów. Pomaga w tym przede wszystkim spersonalizowane podejście do klienta, które polega na skupieniu się na jego potrzebach, stałej komunikacji oraz odpowiedzi na wszelkie oczekiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *