Ciekawe i łatwe do zapamiętania logo to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych — nie inaczej jest w przypadku restauracji. Dobre logo to gwarancja tego, że zostaniemy zapamiętani przez naszych klientów, a o to przecież głównie chodzi. Jakie są więc zasady projektowania dobrego logo dla restauracji oraz jakie elementy powinny się na nim znaleźć?

Wyraźne odniesienie do jedzenia

W przypadku logo dla restauracji najważniejsze jest to, że musi się ono kojarzyć jednoznacznie z jedzeniem, nie warto silić się tutaj na oryginalność. Logo lokalu gastronomicznego powinno w jasny sposób przedstawiać, czego możemy się spodziewać po przekroczeniu jego progu. Kolejną ważną sprawą jest próba przekazania smaku przez logo i choć może się to wydawać nieco abstrakcyjne to najlepiej przedstawić to na najprostszym przykładzie, a więc kawiarniach. Jeżeli w logo tego typu lokalu znajduje się parujący kubek, to czy nie działa to na zmysły klientów? Oczywiście, że tak! Widząc takie logo, każdy z nas ma szansę domyślić się, co może go spotkać w takim miejscu i że może to być relaks przy filiżance pysznej i gorącej kawy.

Podkreślanie charakteru restauracji

W przypadku logo każdego lokalu gastronomicznego niezwykle ważne jest to, żeby w sposób jasny i wyraźny odnosiło się ono do charakteru restauracji. Jeżeli więc projektowane logo przeznaczone ma być dla restauracji zajmującej się kuchnią włoską, warto umieścić w logo kolory takie jak zieleń, biel czy czerwień oraz jeżeli to możliwe spróbować dodać, chociażby kształt przypominający makaron — klient nie będzie miał wówczas wątpliwości, że dana restauracja serwuje kuchnię włoską i o to właśnie chodzi.

Jak już wspomniane to zostało wcześniej, niezwykle ważną sprawą są kolory, ale nie chodzi tutaj tylko o to, aby były nawiązywały one do charakteru danej restauracji (choć jest to oczywiście bardzo ważne!), chodzi również o to, aby wykorzystywać barwy, które kojarzą się z jedzeniem. Unikamy więc czerni czy mocnego fioletu — kolory, które sprawdzą się doskonale w logo marek odzieżowych, niekoniecznie zachęcą klientów do odwiedzenia restauracji, o czym należy bezwzględnie pamiętać.

Jakie jest więc dobre logo?

Dobre logo to przede wszystkim takie, które wyróżnia się na tle konkurencji i które jednoznacznie wskazuje, czym dany lokal się zajmuje. Z odpowiednim logo jesteśmy w stanie zbudować renomę marki, z kolei nietrafiony projekt może nam to bardzo utrudnić lub wręcz uniemożliwić, stąd tak ważne jest podejmowanie współpracy z profesjonalnymi firmami, które mają doświadczenie w tego typu projektach.