wymiary materiałów reklamowych

Wiele firm przygotowując materiały reklamowe oraz promocyjne stale korzysta z tych samych wzorów. Utarło się przekonanie, że każdy z nośników reklamy ma ściśle określone wymiary. Nic bardziej mylnego. Obecne technologie dają możliwość przygotowania produktów w dowolnym rozmiarze, z wykorzystaniem dowolnych grafik oraz w dowolnej formie. Kluczowym argumentem, aby z tych możliwości korzystać jest fakt, że odbiorcy dużo bardziej doceniają, a przede wszystkie zwracają uwagę i zapamiętują ciekawe i kreatywne projekty. Rzadko kiedy zwraca się uwagę na kolejną klasyczną ulotkę, wizytówkę czy katalog. Konkurencja w każdej branży jest na tyle duża, że trzeba starać się wyróżnić z tłumu i w ten sposób przekonać do siebie odbiorców.

Jakie wymiary wizytówki możemy wybrać

O wizytówkach można by napisać wiele książek i poradników. Już sam fakt, że wymiary klasycznej wizytówki są inne w zależności od państwa, w którym się znajdujemy, może przyprawić o ból głowy. Dla przykłady klasyczne wymiary wizytówek w różnych częściach świata wyglądają tak:

  •     90 mm x 55 mm – wykorzystywane między innymi w Australii i Nowej Zelandii
  •     91 mm x 55 mm – wykorzystywane w Japonii
  •     95 mm x 55 mm – wykorzystywane między innymi we Włoszech, Hiszpanii oraz Francji
  •     89 mm x 51 mm – wykorzystywane między innymi w USA i Kanadzie

Oczywiście możemy zdecydować się na klasyczny biały kartonik z danymi kontaktowymi. Ale zdecydowanie lepiej zaprezentujemy się podchodząc do projektowania naszej wizytówki w sposób kreatywny. Ciekawym pomysłem są te w formie składanej. Wymiary wizytówki składanej to po złożeniu 85 x 55 lub 90 x 50 mm. Niezaprzeczalnie są efektowne, ale przede wszystkim zapewniają dużo więcej miejsca na umieszczenie treści oraz ciekawych grafik. Warto skorzystać z takiego produkty, ponieważ na pewno wybije się na tle innych klasycznych wizytówek.

Rodzaje oraz wymiary ulotki, które zwrócą uwagę odbiorcy

W przypadku ulotek jest bardzo podobnie jak w przypadku wizytówek. Możemy się zdecydować na klasyczny kawałek kartki, która zapewne skończy w kuble z innymi podobnymi. Dlatego również warto zdecydować się na  przykład na ulotki składane. Wymiary ulotki możemy wtedy dobrać według własnych upodobań oraz potrzeb, a dzięki większej ilości stron umieścimy wszystkie potrzebne informacje oraz ciekawe grafiki, które przyciągną wzrok odbiorcy.

Czasy, w których z góry określony był wygląd różnych materiałów promocyjnych powoli mija. Coraz bardziej liczy się kreatywny i efektowny pomysł, a nie tradycyjne rozwiązania. Jak widać na przykładzie wymiarów ulotek oraz wymiarów wizytówek możliwości jest wiele i to z jakiej skorzystamy zależy tylko od naszych osobistych upodobań oraz od projektu, który stworzymy, aby zachęcić odbiorców do kontaktu z nami.